Ondernemer? Focus op de core business!

Druk met de waan van de dag en lopende orders? Focus op de core business! Maak capaciteit vrij voor projecten waar je niet aan toekomt. Ga de samenwerking aan en ik stel voor jou de juiste prioriteiten! Lees deze blog voor een overzicht van meer dan 45 taken waar ik jou mee kan helpen.
focus op de core business

Focus op de core business

Als ondernemer ben je altijd druk met je eigen zaak. Eigenlijk kom je tijd te kort. In deze blog vind je meer dan 45 taken taken die jij als MKB-er of ZZP-er aan mij kan uitbesteden. Taken waar jij geen tijd of capaciteit voor hebt of geen expertise in hebt. Focus op de core business en ga de samenwerking aan. Wees geen uitvoerder maar manager van jouw onderneming! 

Waar kan ik je mee helpen?

De werkzaamheden die ik voor je kan verrichten,  heb ik onderverdeeld in communiceren, organiseren en structureren. Staan de werkzaamheden die jij wilt uitbesteden, er niet tussen? Neem dan vrijblijvend contact op om de mogelijkheden te bespreken. 

communiceren

COMMUNICEREN

Door het inzetten van de juiste middelen en het gebruik van de juiste woorden, help ik jouw boodschap te formuleren.

1. Schrijven van teksten voor website, brochure, flyer, advertentie, social media
2. Schrijven van productteksten ten behoeve van online verkoop platforms
3. Redigeren van teksten
4. Opstellen (marketing)communicatieplan
5. Presentaties uitwerken
6. Online verkooppagina (landing page) maken en publiceren
7. Emailmarketing versturen (nieuwsbrief)
8. Plaatjes/foto’s zoeken ter illustratie bij blog/artikel/nieuwsbericht
9. Social media berichten plaatsen
10. Persberichten opstellen en versturen
11. Bijhouden perslijst
12. Nieuw artikel/whitepaper op website plaatsen
13. Banners, flyers, (laten) ontwerpen en bestellen
14. Frisse blik op huidige communicatiemiddelen
15. Nieuwe blog op website plaatsen
16. Video op website/YouTube/Vimeo plaatsen

organiseren

ORGANISEREN

Ik help jou je activiteiten efficiënt te organiseren en plannen.

17. Zalen boeken voor een training, workshop of evenement
18. Uitnodigingen versturen voor een training, workshop of evenement
19. Communicatiemiddelen/presentatie verzorgen voor een training, workshop of evenement
20. Beurzen opzoeken waar je je dienst/product kunt profileren
21. Beursdeelname organiseren, beheer van exposantenportal
22. Uitnodigingen naar relaties voor beursbezoek
23. Notuleren van vergaderingen
24. Aanwezig zijn als rechterhand/organisatorisch zaken regelen tijdens een training, workshop of evenement
25. Webinars live bijwonen, faciliteren
26. Social media profiel aanmaken
27. Aanvragen nieuwe domeinnamen
28. Referenties bij klanten opvragen
29. Netwerkbijeenkomsten opzoeken die interessant zijn
30. Brochures, flyers, visitekaartjes, etc. bestellen
31. Communicatiemiddelen (laten) verzorgen voor de beursstand
32. Webinars organiseren

structureren

STRUCTUREREN

Door overzicht te creëren, help ik jou grip te krijgen op lopende projecten en bestaande gegevens.

33. Taken prioriteren
34. (jaar)Planning maken
35. Bewaken van deadlines
36. Promotiekalender bijwerken en deadlines bewaken
37. Assortiment/diensten overzichtelijk maken
38. CRM systeem bijhouden
39. Visitekaartjes verwerken in CRM
40. Contacten (visitekaartjes) via LinkedIn connecten
41. Standaard lay-out/sjablonen maken voor alle documentatie
42. Algemene voorwaarden bijhouden
43. Garantieverklaringen bijhouden
44. Bewaken dat contracten getekend retour komen
45. Alle documentatie t.b.v. leveren van diensten uniform maken en vastleggen
46. Referenties op website plaatsen
47. Website teksten updaten
48. Webshop beheer

Ga jij ervoor?

Wil jij processen optimaliseren met als resultaat meer focus op de core business?

Tijdens een eerste kennismaking bespreken we jouw behoefte en budget. Ik maak een verslag van hetgeen we besproken hebben en prioriteer de werkzaamheden. Indien nodig deel ik ze op in (kleine) projecten. Zo kunnen we gestructureerd aan de slag gaan en starten we met hetgeen dat het meeste resultaat geeft of de meeste prioriteit heeft. 

Samenwerken

Ik werk met verschillende maandpakketten. De maandpakketten zijn gebaseerd op het aantal uur per maand dat ik werkzaamheden voor jou verricht. Als er van beide kanten een klik en het vertrouwen is, bespreken we welk pakket het beste bij de werkzaamheden en jouw budget past. Juist ook als het maar om kleine terugkerende klusjes gaat, ben je bij mij aan het juiste adres. Je kunt mij namelijk al inzetten vanaf enkele uren per maand. Lees hier meer over mijn werkwijze en over de maandpakketten. Uiteraard kun je mij ook eenmalig inzetten voor een project.

Neem geheel vrijblijvend contact met mij op, ik denk graag met je mee. Samen komen we tot de juiste support voor jouw ‘focus op de core business’.

Tot gauw🙋🏼‍♀️

Jen

virtual assistant voor marketingcommunicatie en productmanagement

Als Virtual Assistant helpt Jennifer kleine ondernemers, verenigingen en stichtingen met Marketingcommunicatie & Productmanagement. Ze fungeert als jouw sparringpartner én uitvoerder. In haar werk is ze doelgericht en toont betrokkenheid.

Jennifer is flexibel inzetbaar. Neem vrijblijvend contact op om te sparren over de mogelijkheden.

Schuiven naar boven